често задавани въпроси

Намерете отговорите на най-често задаваните въпроси.

Изпращане на пари от офис на представител

Как се изпращат пари от офис на представител на MoneyGram?
    1. 1. Намиране на представителство
    2. Намерете офис на представител на MoneyGram близо до вас
    3. Подгответе се за посещение в представителството
    4. Пригответе със себе си следното:
  1. За всички изпращания:
    • валиден документ за самоличност със снимка;
    • цялото име на получателя по документ за самоличност и неговото местоположение;
    • сумата, която искате да изпратите и съответните такси.
  2. Ако изпращате парите до банкова сметка, трябва да разполагате с името на банката и номера на сметката на получателя1
  3. Ако изпращате до мобилен портфейл, трябва да имате номера на мобилния телефон и международния код за избиране
  4. Извършване на паричен превод
  5. При необходимост попълнете формуляр за изпращане. Дайте на агента попълнения формуляр и съответната сума (с включени такси за паричния превод)
  6. Уведомяване на получателя
  7. Запазете бележката и споделете с получателя 8-цифрения номер за справка за получаване на сумата. Средства, изпратени до банкова сметка или мобилен портфейл, се депозират директно в сметката.

1Изискванията зависят от държавата и представителя. Обърнете се към представители на MoneyGram за подробности относно техните процедури и правила.
2Когато попълвате формуляр за паричен превод, трябва да посочите точното име на получателя, съгласно документа за самоличност, който ще бъде представен при получаване на сумата.  Например John D. Smith НЕ Е същото като John David Smith.

Как мога да намеря офис на представител на MoneyGram?

MoneyGram разполага с представители по цял свят. За да намерите офис на представител близо до вас, използвайте локатора за намиране на офис на MoneyGram

Колко струват паричните преводи с MoneyGram?

Таксите на MoneyGram зависят от мястото на изпращане и получаване и от размера на паричния превод. Използвайте нашия калкулатор за такси, за да определите размера на таксата за вашия паричен превод.

Каква сума мога да преведа?

При изпращане до офис на представител максималната сума, която можете да изпращате, е приблизително 10,000 щатски долара1 Използвайте калкулатора за такси на MoneyGram, за да определите таксата за вашия паричен превод.
1Изискванията зависят от държавата. Възможни са специални ограничения за максималната сума за изпращане или получаване. 

Как мога да платя за паричен превод?

Повечето представители на MoneyGram приемат само пари в брой за парични преводи в своите офиси. Свържете се с представителя преди посещението си в офиса, за да разберете какви са допустимите начини на плащане.

Кога парите ще са на разположение при получателя?

Парите обикновено са налични за получаване в брой минути след успешното изпращане на превода, независимо от използвания начин на плащане.*
*Зависи от работното време на представителя и нормативните изисквания

В каква валута се извършват преводите?

MoneyGram предлага възможност за изпращане и получаване на пари в различни валути в различни държави. Валутните опции може да видите, когато използвате нашия калкулатор за такси.
За повече подробности относно валутните опции за вашия паричен превод се обърнете към представителя на MoneyGram.

Може ли лицето, на което изпращам пари, да избере валутата на паричния превод?

Не. Ако държавата, в която изпращате пари, позволява получаване в повече от един вид валута, вие като подател избирате валутата, в която да бъдат получени парите.

Как мога да разбера какви валути са налични за разплащане в държавата, в която изпращам пари?

Използвайте нашия калкулатор на такси, за да проверите дали държавата, в която изпращате пари, позволява парите да се получават в повече от един вид валута.

Какво трябва да направя, ако лицето, на което изпращам пари, има проблем с приемането на превода?
  1. Уверете се, че сте предоставили правилния номер за справка/потвърждение.^
  2. Предупредете получателя, че трябва да носи със себе си валиден документ за самоличност със снимка. Името на документа за самоличност трябва да съответства на името на лицето, на което изпращате пари.+  

Имайте предвид, че вашето име върху документа за паричния превод трябва да съответства точно на името върху официалния ви документ за самоличност. Изискванията зависят от държавата и представителя. Обърнете се към представителя на MoneyGram за подробности относно техните процедури и правила. За допълнително съдействие се свържете с нас или позвънете на 1-800-666-3947.

Получаване на пари от офис на представител

Какво ми е необходимо, за да получа паричен превод?
  1. За да получите паричен превод, трябва да разполагате със следното: официален документ за самоличност, на който е изписано законното ви име+;
  2. номер за справка – поискайте номера за справка от лицето, което ви е изпратило паричния превод. Имайте предвид, че вашето име върху документа за паричния превод, попълнено от лицето, изпращащо превода, трябва да съответства точно на името върху официалния ви документ за самоличност. 

Номерът за справка е задължителен

Как мога да намеря най-близкият офис на представител на MoneyGram?

MoneyGram има офиси на представители по цял свят, така че винаги сме на една ръка разстояние. За да намерите най-близкият до вас офис на представител, използвайте нашия офис локатор

Как се получава паричен превод?
  1. Попитайте за номера за справка на вашия паричен превод. Лицето, което ви изпраща паричния превод разполага с този номер за справка.
  2. Посетете офис на MoneyGram. Не забравяйте да носите със себе си номера за справка и документ за самоличност*.
  3. Попълнете формуляра за получаване на място в офиса и го предайте на представителя на MoneyGram, за да получите парите си.
  4. От вас се изисква да представите документ за самоличност+, обикновено един от следните:
  • паспорт;
  • шофьорска книжка;
  • лична карта или
  • друг официален документ за самоличност.

Може да се изисква от вас да покажете документ за адресна регистрация.
Обърнете се към местния представител на MoneyGram, за да разберете какъв вид документ за самоличност приемат и да научите подробности за техните правила и процедури.
Изискванията зависят от държавата и представителя. Обърнете се предварително към местния представител на MoneyGram за подробности относно техните процедури и правила.
*Имайте предвид, че вашето име върху документа за паричния превод трябва да съответства точно на името върху официалния ви документ за самоличност. 

Кога парите ще са на разположение за получаване?

Парите обикновено са налични за получаване в брой минути след успешното изпращане на превода, независимо от използвания начин на плащане.*
*Зависи от работното време на представителя и нормативните изисквания.

Антифишинг

Какво е фишинг?

Фишинг представлява вид онлайн измама, целяща да открадне вашата лична информация, например:

  • потребителски имена;
  • пароли;
  • данни на кредитни карти или
  • тайни въпроси и отговори.

Фишингът обикновено се осъществява чрез имейл, който изглежда сякаш е достоверен имейл от MoneyGram. Имейлът съдържа връзки, които ви пренасочват към фалшив уеб сайт, изглеждащ точно като оригиналния уеб сайт на MoneyGram.  Най-добре е да не щраквате върху връзките в имейла. Ако искате да посетите сайта ни, въведете адреса на уеб сайта в браузъра си, вместо да щраквате върху връзка в имейл.

Как мога да разпозная фишингът?

Ето някои неща, за които да следите, ако подозирате, че сте получили фишинг имейл:

  • връзки към уеб сайт с искане да потвърдите информацията за профила си;
  • връзки към уеб сайт с искане за номера на банкови сметки или кредитни карти, потребителски имена и пароли;
  • заплахи, че ако не потвърдите информацията за акаунта си, той ще бъде закрит;

Добра практика е никога да не щраквате върху връзки, които получавате с имейл. Вместо това въведете адреса на уеб сайта директно в интернет браузъра.

Как мога да предотвратя фишинга?

Най-добрият начин да избегнете последиците от фишинга е внимателно да преглеждате съобщенията, които получавате по имейл, за да се уверите, че не са фишинг измами, както и да се пазите от обичайните начини за измама.
Добра практика е никога да не щраквате върху връзки, които получавате с имейл. Вместо това въведете адреса на уеб сайта директно в интернет браузъра.

Какво трябва да направя, ако съм станал жертва на фишинг?

Ако подозирате, че сте получили фишинг имейл, не се колебайте изобщо – незабавно съобщете за него!
Обратно горе

кция при потребителска измама

Получих имейл от MoneyGram, в който се иска да представя лична финансова информация. Трябва ли да я представя?

Не. MoneyGram НИКОГА не изпраща нежелани имейли, в които да иска лична или финансова информация.
Ако получите подозрителен имейл, в който се твърди, че е от MoneyGram, моля, уведомете ни незабавно, за да разследваме случая. Ако финансовата ви информация е изложена на риск, ви съветваме незабавно да се свържете с финансовата си институция.

Кой може да вземе парите, преведени от мен?

Лицето, получаващо превод от MoneyGram, трябва да представи валиден документ за самоличност и известна информация за превода.
За да си осигурите надеждна защита, пазете в тайна цялата информация за паричния превод. Важно е да познавате лицето, на което изпращате парите.

Какво мога да направя, ако лицето, на което изпращам паричен превод и аз сме жертва на измама?

Може да използвате формуляра за връзка с нас, за да съобщите за измамна дейност,като изберете формуляра „Докладване на измами“ от падащото меню с типове искания*. Моля, посочете повече подробности в полето за коментари.
*Ако подозирате измама с паричен превод, който все още не е получен, се свържете с нашия Център за обслужване на клиенти на тел. 1-800-926-9400, за да отмените незабавно превода

Къде мога да намеря повече информация как да се предпазя от потребителски измами?

За повече информация посетете нашия уеб сайт „Превенция на потребителски измами“. 
Имате ли други въпроси? Попълнете формуляра за връзка с нас, за да получите отговори на въпросите си.